Tuesday 8 April 2014

Jogging Kat Tasik Titiwangsa

Asal masuk petang jer mata mula ngatuk,asal perut kenyang jer mata mula ngantuk..
aishhhh..kenapa la cik Tan (syaitonnn) ni suka sangat bergayut kt mata yerr dakkk...bergayut la kt vontot ada juga pekdahnyerr...hihi..

k lah,tknk buang masa..aku nak story sal aktiviti riadah weekend hari tu..lama gila tak jogging (dalam sebulan juga la kot) tu pun sebab cuaca xmenentu..so sekali stard jogging balik semput makkk..2 hari sebelum tu pun aku ader juga pergi gym..saje teman member..so boleh la aku join skali..masa workout tu,memang best gila arr..xrasa lagi sakit2 sendi tu..balik umah bangun esok pagi ..perhhh..baru terasa penangan nyerr..lenguh habis kaki aku..tapi nasib la tak berlarutan sampai 2 hari..

Oraite..back to the story...n3 lepas aku ade cakap aku g Tasik Titiwangsa kan...so weekend hari tu aktiviti riadah aku ke sana la..jogging kat sana...dah lama nak g sana..tapi tkde orang bawak pun..sampai pernah aku terfikir nak g sendiri naik lrt ke sana,saja jejalan..sambil nak naik horse riding..tapi sorang2 memang xla nak p kan..lain la lau ade geng bas sekolah tuhhh..(miss u guys)..ni la susahnyer aku sorang jer yang tercampak kat area shah alam..kan dah tkde geng bas sekolah...

Nak dijadiakn cerita nyerr,hari ahad tu ade la member aku ni ajak p sana..cyp tanya "pernah jogging kt tasik titiwangsa tak?"..ohhhhh..aku bila dengar jer soklan tu, mata terus kua bintang..*blinkblinkblink*... terus jawab "tak pernahhh,kenapa?nak g jogging kt sana ke?" dia pun apa lagi "jom jom..jogging kt sana,lepas asar sy datang ambil awak"... kecik tapak tagan sebesar stadium bukit jalil aku tadahkan..hihi..so petang ahad tu sampai la kami ke sana..

Sampai2 tu,macam nak hujan jerr..muka aku pun dah mendung..kecewa la..datang jauh2 xleh jogging sebab nk hujan kan..dia pun cakap la.."jogging jer..ade jer orang jogging tu harr..lagipun hujan rintik2 jerr.." aku pun ap lagi terus pandang kt depan tengok ade ker orang jogging..a'aah laa..ade jer orang jogging..ramai jerr..aku pun dengan semangat nyer jalan laju2..hihi..

Tkde la hujan pun..gerimis jerr..so kami pun meneroka la keindahan tasik ni dengan happy nyerr...
Serius tasik ni memang best..persekitaran yang luas..banyak aktiviti riadah yang korang boleh buat..ade aktiviti kayak,ader bola dalam air tu yang korang blh duk dalam bola tu(alaaa lupa nama ape), ader horse riding (tapi masa ni tkde kuda maybe pagi jer kot), ade tempat khas untuk skate board dan roller blade juga taww..keluasan yang aku agak lebih luas dari tasik kota kemuning..aku sempat 2 round jerr..tu pun kejap jalan kejap belari.. ader orang tu cyap nak beg dengan aku..lau aku berhenti kena belanja dia makan..hahaha..aku nk berhenti memang tak la..(sambil dabik dada :p) last2 dia yang stop dulu...aku menang...hahaha..saja nak bagi aku menang ke?? :p



See???? pemandangan yang osemm...aku pasti lau malam lagi cantik ni..yang penting menara KLCC tu nampak okehhh..member aku cakap lau pagi lagi best jogging..sebab tkde la ramai orang sangat..macam lau korang p petang,ramainyer datang lepak2,datang wt date..bukan nak jogging pun..huhu..



Yang pasti lau umah aku dekat area2 sini mesti hari2 aku jogging..winkkwinkk..make sure korang lau nak jogging kat sini datang awal skit ekk..lau tak,packing memang penuhh..terpaksa ko menapak packing kt lua n then kena jalan la jawabnyerr..sini memang ramai orang..

Akhirnya impian aku tercapai juga nk jejak kaki kt sini..hihi..walau diikut logik akal jauh gila datang jogging..ko bayangkan lau dari Shah Alam ke KL dalam 45 minit..tapi sebab "semangat"
aku rela..walau bukan aku yang drive.. :p
K lah..tu jer nak story..next time lau korang nak pergi jangan lupa ajak aku ekk..aku tolong tunjuk jalan pun tkpe..hihi..tapi lau nak g jogging kt Setia Alam pun bagi taw juga..sana pun best juga..(orang cakap la...).. orite..cekedoutttt dulu yerrr...

p/s:petang ni ader date lagi nak g gym..adoiiii..kadang2 rasa malas plak..tapi bila fikir balik..semangat adda..semangat..chayok2.. k baiii...



No comments:

Post a Comment