Thursday 19 April 2012

Andai Itu Takdirnya



Ya Allah,
andai dia bukan jodohku..
kau kuatkan hatiku menerima ketentuaan Mu ini...


Ya Allah,
sesugguhnya aku  boleh menipu orang lain tentang perasaan aku terhadapnya,
tapi aku tidak bisa untuk menipu diriku sendiri kerana engkau mengetahui apa 
yang tersirat dilubuk hatiku ini..


Ya allah,
aku tidak kuat untuk menghadapinya..aku buntukan pertolonganmu..
sesungguhnya kasihMu sentiasa ada untuk ku...
oleh itu Kau hadirkan rasa cinta itu agar aku merasai ketenanganya..


Ya Allah,
hatiku terlalu sakit untuk menghadapinya, 
aku ingin sekali mengorbankan hatiku untuk melihat dia bahagia..
aku ingin berikan senyuman manis sebagai tanda aku iklas menerima perpisahan ini..
tapi....
aku tidak kuat menghadipnya
Ya Allah...
tapi aku tahu Engkau sentiasa ada utntuk ku..


Ya Allah, 
terlalu berat perasaan ini untuk aku pendamkan...
kadangkala teringin  untuk aku kongsikan rasanya dengan manusia,
tapi tidak mungkin aku bisa lakukannya... 


Ya Allah,
pada Mu tempat ku luahkan segala isi hatiku ini...
ku tunduk sujud pada Mu agar aku bisa dekat dengan Mu...
ku dengar kalam Mu yang indah sebagai ubat penenang jiwaku...
kerana Engaku sentiasa memberi kata-kata cinta yang indah dalam kalam Mu itu...


Ya Allah
Ya Allah!!!
aku terlalu rindukan kasih dari Mu..
sesungguhnya kasih Mu
begitu mendamaikan...
oleh itu aku mohon
Ya Allah,
Kau hadirkan rasa cinta itu dalam diriku..



Ya Allah,
Kau hadirkan seorang yang kasihnya teguh pada Mu 
agar dia dapat mengasihi diriku seadanya...



Ya Allah,
jika benar dia bukan yang terbaik untuk diriku,
kau hadirkan seorang lebih baik sebagai pegantinya...
suburkan hatiku dengan rasa cinta Mu yang tidak pernah pudar...
berikanlah aku ketenangan untuk menerusakan perjalananku yang mungkin sudah hampir
dengan penghujungnya....


Ya Allah,
andai itu takdirnya,
redhakan hatiku untuk menerima segala ketentuan Mu ini...
kerana ku tahu, takdir itu bukan milikku....


ku akan menanti kekasih ilahi agar 
diriku tidak akan dipersiakan lagi...




                                                                 Syuhada Sidek

No comments:

Post a Comment