Monday 21 April 2014

D'kayangan Steamboat

Tiba2 hilang plk idea nak intro..ce wahhh...k lah straight to the poin..Nie cita malam tadi..meh aku kenalkan korang dengan satu tempat makan steamboat yang best kat area shah alam..bagi aku la..

2 hari 1 malam betapa di Puchong,dan demi melayan nafsu makan akak aku yang datang dari jauh..jadi malam tadi sebelum dia hantar aku balik umah sewa, kami singgah makan dekat D'kayangan Steamboat yang terletak dekat seksyen 13..kemain cun dia bodek aku suh belanja dia dengan lakik dia kan..lau ikutkan aku nak belanja kat bistro mamat jer..:p tapi disebabkan adikmu yang baik hati ini,tak sampai hati tengok muka akak aku yang teringin benor nak rasa steamboat grill tuhh jadi moh la kita pergi yerr..lagi pun tuan tanah kedarah ni pun teringin juga nak makan..hihi..

Ramai yang cakap kat sini best..salah satu sebabnyer aku pergi sini sebab tengok bloger terkenal Irene dengan Yuyu Zulaikha pun pernah datang sini..so mehh la kita try..sedap ke idokk..dan tempat makan ni pun pernah jadi pilihan jalan-jalan cari makan taw.. ni pun aku tahu sebab akak aku la yang terpandang benda alah yang Jalan-jalan cari makan tu bagi tergantung kat depan dia...




Nak cari tempat ni punyerr la pusing ketam kiteorang..abang ipar aku cyap pasang GPRS lagi takut sesat nak g seksyen 13..malu pulak nak cakap iolsss tak pandai nak bagi direction dari puchong ke seksyen 13 ni..jadi nak selamat iolsss suh la abg ipar iolsss pasang GPRS cyap2..hahaha..dah sampai seksyen 13,satu hal nak cari tempat ni..adoiiii..punyer la pusing2 rupa2 nyer duk kt belakang jer pun..aku siap call lagi brother kedai ni tanya kat mana tempat dia ni..hihi..

Janji kul 8 nak datang,sampai sini kul 9.30pm ..masuk2 jer tengok kambing bakar dah tutup kedai..urhhhh..kecewaaa makkk..tak dapat nak merasaa..nasib la lain2 menu ader lagi...yang best masa aku datang ni orang dah tak ramai..jadi idok la teman malu nak angkut2 seafood penuh pinggang... 


Gambar ni ehsan dari mister goggle..kambing bakar..walaupun tak dapat makan ni so far puas hati la sebab keyang perut Allhamdulillah..next time kalau nak datang lagi kena datang awal2...



Pelbagai aneka bebola dan seafood yang korang boleh pilih..sayur-sayur pun banyak..tempat dia pun ok..korang boleh pilih nak duk kt luar atau kat dalam..make sure kalau korang datang weekend kena booking dulu sebab takut penuh..dah sampai sini korang makan la sampai lebam..tapi jangan tamak yer adik2 kakak2..nati kalau tak habis korang kena bayar..100gm Rm10.00..jadi pulun la sampai habis yerr..elakkan pembaziran..membazir kan amalan syaitonnn!!!


Dia punyer price ok la.ni pun perniagaan anak muda melayu..so lau korang tak support anak melayu kite ni sape lagi nak support kan..ehh2..cik adda ni sampai tokey dia pun tahu muda lagi..ehemm2..
Harrr..korang jangan salah faham yerr..iolss kan suka goggle2..so iolsss tahu la..hihi..korang nak no dia pun aku ader taw.:ppernah masuk paper taw tokey dia ni..satu yang aku respect dengan tokey dia ni, he is very humble guy..buat kerja macam dia ni pekerja2 tak macam tokey dah kekdahnyer..dari angkat pinggan,sapu meja,layan customer termasuk la kami..:p..ni la contoh tokey yang disukai oleh gadis2 diluar sana (tetiba jer kan).. okeh kat bawah ni harga dia..kalau korang nak pergi sila2 la yer..nak ajak aku lagi sekali pun boleh..:p
Dewasa : RM 33.00
Kanank-kanak : RM17.00 (5tahun ke atas)



Tengok muka orang kenyang makan steamboat..kemain lagi cakap nak diet..lepas tu cakap plak "abis la nanti muka aku naik jerawat makan seafood"...aderr aku kisahhh...hahaha..nak sangat makan kan..aku pun malas la nak fikir2 diet time ni..bedal jerr semua..balik umah sebelum tido dalam kepala esok macam nak puasa jer..cover balik yang makan tadi..last2 tkde nyer hari ni aku puasa..hahaha..

K lah korang..tu jer nak story..dah nak balik..tak sabar nak balik umah nak tidooo!!!rasa nyer dah dua minggu aku xcukup rest..lately ni weekend memang aku xlekat kat umah..so i need a rest..hekkk eleyyy..xcukup rest pun kecohh jerr...hohoho..almaklum la badan iolsss kan manja..xcukup tido pun dah rasa lemau tawww..:p

No comments:

Post a Comment