Friday 9 May 2014

Trust Me My Dear Friend!!!

Mula2 rasa macam tkde mood sangant nak menulis..tapi disebabkan terbaca satu en3 dari seseorang..ohhh..terus segar mata..mula la jari ni nak menari2 dengan lajunya diatas keyboard..tak tahu kenapa..mungkin aku yang terlebih perasan atau sebaliknya..sebenarnya instik aku pun dah mula berkata2 sebelum ni..tapi tknk layankan sangat sebab malas nak fikir benda2 remeh yang boleh rosakkan mood..tapi since dah terbaca n3 tu jadi mohh la kita bercerita..tu kekdahhnyerr.. 

Ok..straight to the point..korang pernah tak buat orang terasa dengan korang???tak pernahhh..???bagusss nyerrr..!!!tapi aku ni jenis masusia yang tak lepas dari kesilapan..mungkin aku sentiasa buat orang terasa dan salah faham dengan aku..padahal niat asal nyerr jauh tak bermaksud begitu..namum as a human, sape yang tak buat silap kan..kadang2 tanpa sedar kita dah guriskan perasaan orang..bagi kita.."alaaaa benda kecikk jerr..chill la babe.."tapi bagi yang jiwa kecik comel molek, itu akan menjadi luka bagi diri seseorang..

So bila dah jadi salah faham cam gini, mulala sel2 otak bergabung dan memikirkan cara untuk membanterasnya macam mana...tu kekdahnyerr..sebelum ni aku malas nak fikir sangat tapi since aku ni kan orang yang takut orang terasa dengan aku..jadi mohhh kita mulakan misi untuk bersuara..

Bagi aku,biar aku terasa dengan orang..sebab aku tahu walau terasa macam mana pun, aku akan ttp maafkan orang tu,..dan perasaan 'terasa' tu aku tak pernah simpan dalam hati melebihi tempoh 42 jam..sebab perr,sebabbb bila ingat balik pesan bro ni dia cakap:

 "wt pende mung duk touching2 dengan orang..biar p la dia nak kata pende pun,as long as mung tahu niat hati mung..maafkan jerr..tapi jangan bagi orang terasa atau marah dgn mung,buat orang sekeliling mung gembira dengan sikap mung,be a true frend.."

So aku pegang prinsip bro tu bagi..aku pernah dikencam dgn member poli (bekas musuh tradisi masa kt poli)..dituduh dengan pelbagai kata2 hina dan dusta, pernah dituduh mengfitnah..Lilahi..aku tak pernah nak mengfitnah orang, buang karang jerr..macam xtahu dosa pahala hukum fitnah tu apa kan....tapi bila aku ingat balik kata2 bro tu, aku yakin setiap apa yang berlaku tu mungkin ujian untuk diri aku..tapi tak bermaksud bila aku kate aku tak terasa aku tkde perasaan..aku akan terr-sangant-terasa bila benda tu melibatkan hidup mati life aku..

Ok..back to main story....

Bila dah jadi sesuatu perkara yang diluar jangka korang, ofcoss la korang akan sontapp kan..sebenarnya aku  tak tahu nak describe perasaan aku macam mana..tapi sejujurnya aku tak terasa mana bila baca n3 tu..malah aku siap terseyumm..hihi..senyumm sebabb.."Oooo..awak perasan saya tak story dengan awak yerr"..hehhhhh..malu la sayaaaaaa nak storyyyy..ok sebenarnya ni salah faham jerr awakk..yerr awakkk..

Oraite..mehh aku candidate kan special letter untuk dia la senang..supaya dia tak salah faham.. (ke aku yang perasaan yang dia tulis n3  tu untuk aku)hehhhh.....


Dear awak yang comelll (kembang la tu :p)

Sebenarnya saya tak berubah pun..saya still nurul syuhada yang awak kenal 3 tahun yang lepas.. still nurul syuhada yang pernah tido satu tilam dengan awak (tiba2 rindu plk memori daun keladi dlu).. saya still pendengar yang setia untuk awak luahkan perasaan kalau nak luahkan (tapi rasa macam tak jerr..sebab awak kan dah ader incik hubby) tapi still sudi mendengar kalau awk nak pinjam telinga saya ni..saya pun still mengharapkan awak sudi pinjamkan bahu awak bila saat saya rebah tersungkur bumi.. saya still berharap awak sudi jadi pendengar setia setiap cerita saya tanpa perasaan jemu dan bosan even saya tahu awak mungkin dah tak sama macam dulu.. :(

Jangan la cakap saya berubah dan sisihkan awak..berat tuduhan tu taww.. :( mungkin saya berubah dari segi tingkah laku..kalau dulu saya selalu sembang dengan awak time tengok2 tv, selalu banyak mulut duk bercerita tapi sekarang saya maluuuuuuuu (sambil tutup muka dengan tapak tangan)..awak mungkin tahu kenapa kan kan.. lagi pun saya rasa macam awak dah tak perlukan saya..yelaaaa,awak kan dah ader incik hubby,dah ader adik cayang..jadi saya rasa saya dah tak diperlukan.. :(  TAPI saya still cik adda yang dulu taw..(banyak kali dah ulang ni)banyak nak story dengan awk..tapi tkkn la saya nak jadi muka tak malu dengan tiba2 pergi buka cerita pasal skandal2 saya tu.. malu laa makkk...Oppppsssss.. harrr..kan dah terlepasss tu... 

Bukan saya tknk share dengan awak taw..sebenarnya saya nk sangat story dan share dengan awak macam dulu2, sebab saya still cik adda yang dulu, awak sendiri tahu saya pun tak punya teman yang rapat kat sini melainkan awak, tapi saya tengok awak macam tak berminat nak tahu,dan saya tengok awak macam dah xkisah pasal saya, jadi ada baiknya saya pun diamkan diri saja..tapi kalau perkara ni yang buatkan awak fikir saya berubah, sama sekali saya nafikan.. saya bangkang ..saya mintak maaf yerr..bukan niat saya pun untuk buat awak terasa.. pecayala..suatu hari nanti saya akan buka cerita dengan awak dengan lebih details lagi bila kita bersembang..terlalu banyak yang saya pendam dalam hati tentang kisah hidup saya..cewahhhhh..saya tak mampu nak story pada siapa2 kat sini..melainkan TER-LE-PASS cerita kat Pn. S sampai dah kua gosip dengan budak TM tuhh..aishhhh..

Trust me my dear frends, suatu hari nanti saya akan story dengan awak siapa mereka.. jangan terlalu cepat menghukum saya dengan mengatakan saya dah sisihkan awak,saya dah berubah...sedih sangat2 taw..sebab apa yang sebenarnya, saya yang terasa begitu..bila mana awak dah macam sisihkan saya bila bersama dengan adik2 awak..so i fill like i'am alone.. :( but is ok, i will understand because they are everything for you right..and i'am nobody..even those kalau awak kua berjimba tak pernah ajak saya..i'am so touching..saya pun berharap saya akan menjadi sebahagian dari keluarga awak,dilayan seperti adik2 awak..but again, i'am understand..i just your friend right,so saya padamkan rasa touching tu...but, sejujurnya sekali saya dah angap awak kawan,sekali keluarga saya dah kenal awak sebagai orang yang dekat dan rapat dengan saya kat sini,tak pernah terlintas dalam fikiran saya untuk buat awak terasa begitu, tak terniat untuk putuskan hubungan yang dah terjalin..saya mengharapkan saya akan menjadi kawan awal till the end of life..sebab saya tahu saya takkan selamanya berada dibumi asing ni..one find day saya akan pergi kembali pada bumi asal kelahiran saya (dah gaya macam duk planet lain plak yer dakk :p)

Jadi dikesempatan yang masih ader,saya masih perlukan awak sebagai kawan baik saya sampai bila2, even nanti jarak dah pisahkan kita. Dear friend,I still hope we will be a true friend until the end..sejujurnya... :(

Sincerely by:
Nurul Syuhada Sidek 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Harrrr..tu diaaaa..dah macam gaya surat Don Juan plk kan..hihi..korang2 yang tak tahu story, korang diam dulu taw..tak pun korang boleh baca kat SINI yerr.. (tolong promosi belog awak :p) Macam yang aku cakap la..bila aku baca n3 tu, aku rasa macam terkena atas batang hidung sendiri jerr.. tapi tak tahu la kot2 aku yang terlebih perasan yerrr...apa2 pun n3 ni adalh untuk memberi penjelasan tidak ada maksuk lain melainkan yang benar-benar belaka...


p/s: nota cinta buat awak..yerr awakkk..hihi














3 comments:

  1. OMGgggggg......aaiishhh apa nih main touching2 nih, tak best arr.. awak tahu tak kenapa awak terlebih perasan, sebab awak sorang jea baca coretan saya.. kawan paling baik dalam hidup saya tak akan coretan nie.. :'( pape pom saya mitak maaf auu sebab telah mengores hati gebu awak dengan coretan lepas ... saya sayang awak ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. meltinggg nyerr... :p .. xtouching la.. dh ok ni..dh kuat ni..haha apa2 pn 0-0 yerr..sy pn syg awk..muahh 3 tepek..

      Delete
  2. setelah sy membaca warkah awak ari tuu, hati sy tak tenteram.. sy menangis disaat melihat bilik awk sepi tertutup :'( betapa kejam nya sy telah menguriskan hati hempedu awak kan... hati goreng kicap lagi sedap ..hihihihiii

    ReplyDelete