Friday 30 May 2014

Don't Judge a Book by it's Cover


Semua manusia bukan sempurna, masing2 punya masa lalu, tapi kenapa masa lalu tu yang kita sering nampak??tak layak ke untuk seseorang tu berubah untuk jadi lebih baik dari dulu.. kenapa mesti judge orang berdasarkan apa yang kita nampak?? 

Tak tahu ke disebalik sudut hati dia,dia tengah berperang untuk jadi lebih baik,kalau diberi pilihan dia taknak jadi macam dulu..tapi kenapa mesti kita ungkit kisah lalu tersebut...

Tak perlu bagi alasan dengan cakap seseorang tu berubah disebabkan sesuatu perkara..kerana kita belum terlalu kenal dia sedalam2nya..jika benar dia berubah..teruskan berdoa untuk dia berubah untuk jadi lebih baik dari dulu..bukan ke kita nak orang2 yang kita sayang sentiasa bersama kita menuju ke jalan yang diredhai..

Bukan pandangan manusia yang dia harapkan..tapi cukup sekadar untuk dia tahu bahawa hidup ni sentiasa diuji..diuji dengan pelbagai ragam manusia..semakin kita cuba untuk jadi lebih baik selagi itu la Allah uji kita.. 
Jadi jangan terlalu cepat menghukum seseorang itu pada apa kita lihat.. kerana apa yang kita lihat belum tentu apa yang betul dan apa yang kita lihat mungkin juga masa lalu yang cuba dia lupakan...






Belajar la untuk menghargai..kerana apa yang kita miliki tak selamanya kita akan miliki..







No comments:

Post a Comment