Saturday 15 March 2014

Bosannnn!!

ehemmmmmm..tarik nafas hembusss..tarikk nafassss hembusss...(sambil tegakkan badan dan jari menari-nari diatas keyboard).. tetiba kan..

okehh..hari minggu yang membosankan bagi aku, biasa hari sabtu kerja so hari ni dapat cuti sempena jerebu..macam yang korang sedia maklum la kan, selangor kan mempunyai krisis rumah tangga  air dan jerebu yang teruk..so aku adalah salah seorang mangsa yang terpaksa menanggung krisis tersebut.. tahap IPU yang tercatat kt jalan kebun ni aku xtahu berapa,tapi aku agak memang teruk la sebab korang bayangkan buka je pintu pagi2 ingatkan kabus..rupa2 nya jerebu..pedih loobang hidung makk taww... 

Pelbagai ujian yang melanda negara sekarang dengan MH370 yang masih xjumpa walau dah genap masuk hari ke8, dengan keadaan kemarau dan masalah air kt selangor ni, lepas tu tambah plak masalah jerebu yang making meningkat..ni la namanya ujian yang Allah turunkan pada kita kan..so korang jom la kite sama2 mengauditkan diri,aku sendiri pun tengah duk audit diri dengan setiap apa yang berlaku ni..mudah-mudahan Allah permudahkan segalanya.. (taknak masuk bab touching nati hilang mood nak story) 

Okeh uolsss, aku type entry ni sebenarnya xtahu jadahnya apa..tapi yang aku pasti aku tengah bosan tahap gaban terbang disamping nak story dengan korang kerja gila yang aku duk buat,biasa bangun tidoww terus mandi2 continue baca kitab la (novel) tapi hari ni mood membaca aku sedikit berkurang disebabkan keadaan persekitaran (boleh gtuiii) hahaha..  

Korang dah booking tiket promo airasia??esok last booking taw.. (tetiba jerr)hahaha.. sebenarnyer aku nak habaq kt korang semua yang pagi2 lagi aku buat kerja gila.. nak tw ap..haaa ni habaq maii ni, tadi bangun2 je tidow aku terus teringat tiket promo airasia last esok..sempat lagi kott, tapi disebabkan esok aku xfree, so aku pun dengan gigih terus bangun tengok telephone nk online..tapi hamprakk punya en.samsul aku ni (nama timbangan bagi henset samsung) awal2 dah hand.. so aku dengan gigihnyer tanpa gosok gigi dan basuh muka (sebab air tkde okehh) :p.. terus buka lappy online nak booking tiket... so bemula la tugas aku mencari date2 yang ade harga promo.. dan harga apa yang aku dapat.. jengg jenggg.....



Macam x caye jer dapat harga tu ko..... tiket bas pun biasa pergi balik dah Rm100.00 kan.. so tanpa fikir panjang (sebernarnya dah fikir banyak kali sebelum tu) aku terus booking...tapi balik kampung jerrr.. bukan g bercuti pun..balik kampung sekadar menjeguk mak dengan ayah jerr (gaya macam anak misali kan)hehehe..sebenarnyer balik sebab aku nak sambut puasa dengan family la..dah 2 tahun kerja kt rantau orang xberpeluang nak balik puasa kt kampung..so ni aku plan awal2 nak balik sambut puasa dengan familyy.. horeyyy tercapai jugakk hajat tawww.. (insyaallah) 

Okehh..alang2 sebut sal bercuti ni kan, biasa kalau g bercuti aku lebih prefer pada abang ipar yang booking..kalau p bercuti pun biasa dengan dia..ehhh silappp..gilaa ko nak g bercuti berdua dengan abg iporr aku..memang takkk laaa kan..biasa pergi dengan family laaa..abang ipar aku yang settle bab2 ni macam last year p Bandung dia yang urus semua..plan ingat tahun ni nak p Bandung lagi..tapi sebab macam xbest la asyk p tempat sama jerr ye dokkk..so cancel,better simpan duit untuk p next year jer.. (insyaallah)..lau nak p obesii p la lain-lain tempat..tu kekdahhnyerr..


So korangg..ni la citerr nyerr kerja gilaa yang aku duk buat pagi2 tanpa gosok gigi dan basuh mukaa..hahaha.. syokk jugak yerr pagi2 bangun terus ngadapp lappy..sambil layan deruan angin dari kipass.. (boleyy gtuiii) boleh jerr kan..since ko tkde laki ni, xmandi sampai kul 3 petang pun tkde hal punyerr, sebab tkde orang pun nak duk dekat dgn ko kan..tkde orang pun nak cium2 ko.... btol takk??

Ermmm korang kalau nak cari tiket murah dari Airasia ni rajin-rajin la online ngadap pc/lappy yerr dokk.. biasa Airasia ni akan buat promo awal tahun atau akhir tahun.. xpun awal2 waktu malam...harr bagi yang duk on9 tengah2 malam tu, rajin2 la ushaaa ..bukan ushaa awettt yerr..biasa dia akan buka date booking dengan date travel..so korang boleh pilih mana date yang korang rasa free untuk bercuti.. yang pasti dalam akaun sediakan duit cukup2 untuk buat payment yer ke idokkk??

okehh la, next time aku stroy lagi ekk.. rasa macam nak terkucil plakkk.. ohh yerr, esok aku nak p KLIA jom la la join.. misi nak mencari tokmohhh..haha(gurau jerr).. aku ade misi esokk..demi MH370 aku merelakan diri menjejakkan kaki kat sana dengan my budiesss (kak alya).. so jumpe korang kt sana esok yerr..cheekk ke douttt..!!!salam manis beserta madu dari aku yang bucukk ni..hihi.. (macam korang xbiasa mandi lambat kann)













No comments:

Post a Comment