Monday 27 February 2012

sesungguhnya sakit itu boleh meghapuskan dosa

altDemam,batuk dan sebagainya...itu merupakan ujian kecik yang Dia berikan kepada kita...disebalik kesakitan itu tersimpan hikmah disebaliknya...Mengapa Dia menguji kita dengan kesakitan???hanya Dia yang Maha mengetahui..mungkin disaat kita dalam keadaan sihat kita lupa tanggugjawab kita terhadapNya atau kita telah melakukan sesuatu perkara yang telah ditegahNya...oleh itu Dia menguji kita dengan sakit yang kita lalui untuk memberi petunjuk kepada kita agar kita cepat sedar dan kembali taat dan patuh kepadaNya...

Coretan ini aku ingatkan pada diriku sendiri...masuk je hari ni dah 4 hari ak batuk2..sakitnya hanya Dia yang tahu...betapa kejamnya otot2 perut ku menahan kesakitan ketika batuk,ditambah pula dengan sakit mulut sebab ulser yang ade dalam mulut ni..bukan satu tapi dua...apa yang mampu aku lakukan hanyalah bersabar..aku peringatkan pada diriku sendiri mungkin ini ujian untuk yang diberi untuk aku dan mungkin ada orang lain yang lebih teruk sakitnya daripada aku...jadi kenapa mesti aku mengeluh dengan ujian Allah ini..
aku menerimanya dan aku harap sakit ini memberi aku satu rahmat dimana sakit itu dapat menghapuskan dosa-dosa kecil ku,ia sudah memandai..itulah kebesaran yang Allah berikan pada kita sebagai hambaNya..

betul la orang cakap sebenarnya masa sakit kita lebih dekat dengan Dia...dan masa 2 la kita akan rasa kebesaran dan ketenangan dariNya...masa kita sakit kita memohon agar kita diberikan kesihatan yang baik...

alt

No comments:

Post a Comment