Friday 24 May 2013

Ujian itu tanda kasih sayang Allah

Petunjuk Allah itu sudah pasti,sudah terang, petunjuk itulah yang aku cari selama ini,namun bila aku tahu hakikat sebenar, betapa sakitnya hatiku,betapa hancurnya perasaanku. Air mata peneman duka dikala aku teringatkan kecuragan si dia, Sukar untuk memulakan langkah ini untuk meneruskan perjalanan yang masih panjang yang terbentang luas dihadapan..kadang-kadang, aku sendiri keliru dengan jalan yang aku pilih,kerana setiap jalan yang ku pilih ada pahit dan manisnya..namum hidup mesti diteruskan..walaupun sukar untuk kuhadapi,ku percaya setiap apa yang dilakukan dengan iklas keranaNya pasti tersimpan hikmahnya.

Selama ini aku mencari-cari,terkejar-kejar dengan cinta manusia,sedangkan cinta manusi hanya sementara..pantas aku terfikir,untuk apa aku mencari dan mengejar cinta manusia yang sememangnya datang dariNya sendiri,kenapa aku tidak kembali terus kepadanya,meminta dariNya saja,bukankah itu lebih baik..oleh itu ku sedar setiap ujian ini  pasti Dia temukan satu jalan untuk kita kembali kepadaNya..

Yaaa..Ujian itu menyedarkan aku,menyedarkan aku tentang satu perkara yang amat aku kesali..cinta bukan segala-galanya..untuk apa aku menangis dan meratapi dirinya,untuk apa aku peningkan kepala memikirkan tentang orang yang tidak pernah menghargai cinta aku..lantas aku bangkit,aku sematkan dalam diri ini.."Jodoh itu rahsia Allah"..Dia temukan seorang yang salah pada mulanya dan menemukan jodoh yang sesuai di pengakhiranya.. 

Yaaa..aku percaya,setiap ujian yang berlaku pada diriku ini ada hikmahnya..untuk saat dan ketika ini hanya doa dan kesabaran yang hanya aku mampu lakukan agar aku sentiasa sedar dan tenang untuk menghadapinya..namun aku hanya manusia biasa yang kadang2 lemah untuk menghadapinya...terlalu lemah sehingga aku jatuh tersungkur menyembah bumi..bagaikan batu besar yang mehempap aku.. 

Pada saat dan ketika ini aku sakit dengan perbuatannya,aku harap Allah kuatkan hatiku untuk menempuhi segalanya dengan penuh keredhaan dan ketenangan agar aku menjadi lebih kuat dari semalam..
Ya Allah,aku buntu pertolonganMu, damaikan hatiku,berikan aku pentunjuk pada jalan yang terbaik untuk aku tempuhi disaat ini dan akan datang..sesungguhnya aku manusia yang lemah yang sentiasa buntukan pertolongan dan perlindunganMu setiap masa dan saat..

Jika aku jatuh cinta lagi,jagalah cintaku wahai hati agar cintaku tidak melebihi cinta padaNya..cintailah Dia sepenuh hatimu wahai hatiku agar kau tidak lagi dikecewakan...cintai Dia seiklas hatimu kerana cintaNya tidak pernah mehampakan dirimu wahai hatiku dan kerana Dia sentiasa mencintaimu setiap masa tanpa mengira kau susah dan senang..setelah cintaNya kau miliki,disitu kau akan merasa ketenangan C.I.N.T.A yang sebenarnya...

olehh itu : 
♥ Jangan sesekali biarkan wajah mu digenangi dengan air mata kecewa kerana cinta Dunia...... 
♥ Serahkan cintamu pada Ilahi......
♥ Pasti dirimu tidak akan dikecewakan..... 
♥ Cukuplah Allah SWT dihatimu...
♥ Tangisan semalam takkan menyebabkan kita rebah untuk hari ini..
♥ Tangisan semalam takkan mematahkan semangat juang..
♥ Tangisan semalam bukan berakhirnya sebuah harapan kehidupan..

Tetapi...
♥ Tangisan semalam adalah semangat untuk terus berjuang..
♥ Tangisan semalam adalah kekuatan untuk terus tabah..
♥ Tangisan semalam adalah kebangkitan untuk terus menuju BAHAGIA !!


No comments:

Post a Comment